Elfoglalt? Lemaradt a hét legfontosabb HR- és IT-híreiről? Képbe hozzuk!

NEXON sajtószemle

Az adat az új olaj, ami a HR-gépezetet hajtja

A toborzási szakértőknek nem kell többé sablon önéletrajzokra és a megérzésükre hagyatkozniuk, amikor a jelöltek között válogatnak. Minden egyes nap 2,5 trillió bájtnyi új információ termelődik a bolygón, és az algoritmusoknak, a robotikának, a mesterséges intelligenciának és társaiknak hála ez mind elérhető, elemezhető és a HR-esek hasznára fordítható. Három terület következik, amit forradalmasíthat a humánanalitika.


Búsulhatnak a magyar melósok: ennyi maradt a bedarált cafeteria-rendszerből

Az Országgyűlés pénteken elfogadta a 2019-re vonatkozó adótörvény csomagot. Bár várhatóan őszi parlamenti ciklusban még alakulhat a személyi jövedelemadóról szóló törvény, a frissen elfogadott csomaggal új keretek között tervezhetik a munkáltatók a 2019-es juttatásokat. Mutatjuk, milyen változásokra számíthatunk.


Nem megtartani kell a fiatalokat, hanem megdolgoztatni

Sokan panaszkodnak mostanában a munkaerőhiányra, és arra, hogy nem tudják megtartani a fiatalokat. Az Emocionális Marketing Kft. (EM) kutatása arra világít rá, hogy már a kérdésfelvetés is XX. századi gondolkodásra utal. „Olyan ez, mint a csocsóasztal és a babzsák a közösségi térben: kitalálója szerint iszonyú laza, a fiatalok viszont felé sem néznek” - mondja Steigervald Krisztián, az EM igazgatója.​​​​​​​


Elégedettség: túl a fizetésen

A humán erőforrás egyik legalapvetőbb kérdése: kinek mennyit fizessek, mennyit ér nekem a munkája? A kérdés, amit a vezetők szeretnek minél gyorsabban letudni toborzás és kiválasztás alkalmával, hogy aztán évente egyszer (jó esetben) előkerüljön a fizetésemelés során. Vajon egyedül a fizetés teszi motiválttá és hosszútávon elkötelezetté a kollégákat?


Történelmi csúcson a munkaerőhiány: több mint 40 ezer állás betöltetlen

Több mint 40 000 új állást hirdettek meg a cégek a legnagyobb álláskereső oldalon az elmúlt három hónapban. Ezzel újabb tizenhét százalékkal emelkedett a feladott hirdetések száma a tavalyi második negyedéves eredményekhez képest. Regionálisan Bács-Kiskun megyében nőtt kiemelkedően a hirdetések száma, országosan a legtöbb feladott hirdetés pedig adminisztrátori pozíciókra érkezett.


Ezért nem dolgozhatnak rugalmasan a magyarok: pedig mindenki akarja

A magyar munkavállalók rugalmasságra vágynak, ugyanakkor a hazai vállalatok még le vannak maradva ezen a téren. Egy friss kutatás szerint például míg nemzetközi szinten már tízből négy munkavállaló dolgozik rugalmas munkarendben, nálunk mindössze tízből három. Pedig a dolgozók szerint a távmunka és rugalmas időbeosztás növeli a hatékonyságot, ami a vállalatok számára is egyértelmű előnyt jelent.