A NEXON és a Kodolányi Egyetem közös szervezésében szeptembertől már két HR-képzés indul.

A Kodolányi Egyetem és a NEXON közel tíz éves együttműködésének köszönhetően már több száz HR-es szerzett üzleti szemléletű és a nemzetközi környezetre is felkészítő diplomát.
Eddig a Személyügyi üzleti szervező szakirányú továbbképzési szakon a HR hazai és nemzetközi gyakorlatát sajátíthatták el a hallgatók. Idén szeptembertől már két szakirányú továbbképzési szak közül választhatnak az érdeklődők, mert a Digitális HR Business partner képzés is elindul.

 

A szakirányú továbbképzések a hazai felsőoktatási rendszerben olyan gyakorlatorientált, specifikus tudást nyújtó, költségtérítéses képzések, amelyek már meglévő diplomára épülnek, jellemzően 2-4 félév alatt végezhetők el, és minden esetben kötelező szakmai gyakorlattal, szakdolgozatírással és záró vizsgával zárulnak.

„A személyügyi üzleti szervező szakirányú továbbképzési szakot elsősorban azoknak ajánljuk, akik más területről szeretnék átképezni magukat HR-szakemberré. Itt az üzleti élet igényeinek megfelelő szakismereteket sajátíthatnak el, gyakorlatorientált képzéssel piacképes diplomát kapnak a kezükbe” – nyilatkozta dr. Hoffman Orsolya a KJE felnőttképzési- és nemzetközi rektorhelyettese.  “A DHRBP képzésünket pedig a már gyakorlattal rendelkező HR-szakembereknek ajánljuk, akik HR-tudásuk, kvalifikációjuk mellé humáninformatikai és üzleti döntéstámogató ismereteket kívánnak szerezni.”

Nem meglepő, hogy a Kodolányi János Egyetem gazdagítja szakirányú továbbképzési kínálatát, mert a munkaerőpiacon két trendnek lehetünk szemtanúi. 
„Az egyik ilyen erősödő irányzat, hogy egyre többen érkeznek a HR területére olyan szakemberek, akik korábban az üzleti élet más területein dolgoztak” – fűzte hozzá dr. Henczi Lajos az ELTE PPK Felnőttképzési-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet oktatója.  „Ők viszont hiányában vannak a HR-tevékenységek eredményes elvégzéséhez szükséges alapkompetenciáknak, amelyek megszerzését az egyetem személyügyi üzleti szervező szakirányú továbbképzése produktívan tudja támogatni, hisz a képzés átfogja a HR-tevékenységek minden releváns elemét a munkaerő bevonzásától, a megtartáson, a fejlesztésen, a karrier- és tehetségmenedzsmenten keresztül egészen az elbocsátásig. A másik tendencia, hogy változik a HR-tevékenységek fókusza és tartalma.
A HR aktivitások középpontjába egyre inkább az üzleti folyamatok és vezetői döntések támogatása kerül. A piacon kapható szoftverek, robotok és mesterséges intelligencia alapú megoldások képesek hathatós támogatást nyújtani a HR-folyamatok digitalizálásához. A mind több szervezetet érintő változások teszik szükségessé, hogy a felsőoktatásban is megjelenjenek olyan szakirányú (tovább)képzések, amelyek elősegítik a digitális szolgáltatások hatékony alkalmazásához szükséges speciális HR-kompetenciák fejlesztését”.

„A  Digitális HR Business Partner képzés sokkal inkább stratégiai fókuszú” – mutat rá Miterliné Kovács Edit, a NEXON digitális HR Business Partner konzulense, aki a képzés kezdeményezője és nagy tapasztalattal rendelkező agilis szakember. „Az alapvető munkaügyi nyilvántartások digitalizációja gyakorlatilag már lezajlott Magyarországon. A következő lépés ezért az, hogy a HR a vezetőség munkaerőmegtartó stratégiai partnerévé lépjen elő, a munkaerőgazdálkodás akut problémáit jelző, Power BI alapú, HR KPI rendszer fejlesztésével, a döntési információk kinyerésével.
A HR másik fontos feladata, hogy agilis szemlélet átadásával segítse a vezetőket a tanuló szervezet kialakításában és a dolgozói elkötelezettség növelésében. Ehhez elengedhetetlen a HR-folyamatok teljes átvilágítása, az agilis HR és agilis vezetői szemlélet elsajátítása, az üzleti és HR-folyamatmodellező tudás megszerzése, a haladó HR-technológiák ismerete, valamint a humáninformatikai projektvezetési kompetenciák fejlesztése. A digitalizáció szorosan kapcsolódik az ügyfél-élményt (UX) magasabb szintre emelő, agilis üzleti folyamat fejlesztésekhez, amelyek gyakorlatilag a túlélés zálogai a turbulens környezetben működő vállalkozások számára. Ezért tartottuk fontosnak, hogy egy új szakirányú továbbképzés elindítását kezdeményezzük a Kodolányi Egyetemmel, ami reflektál a jelenlegi igényekre.”

„A szellemi munkavállalók alapvető elvárásai között az élre került a hibrid vagy a teljes távmunka biztosítása a munkáltatók által, melyhez a munkavállalói élmény megteremtésének egyik kulcsfeltétele a digitalizáció. Ez egy tanulási folyamat, amiben mind a munkavállalók, mind a vezetők, valamint a HR-es kollégák digitális kompetenciái folyamatosan fejlődnek. Ma már ugyanis olyan önkiszolgáló HR-megoldásokat szükséges biztosítani, amelyek segítségével bárhol, bármikor lehet munkát végezni, vagy tervezni.” – tette hozzá Bogdán Szilvia, a NEXON HR-igazgatója. „A célunk olyan HR-szakemberek továbbképzése, akik átfogó ismeretekkel rendelkeznek a HR, az üzleti menedzsment, valamint a humáninformatika területén, hogy az emberierőforrás-gazdálkodást az üzleti célok eléréséhez biztosítsák.”

Mindkét képzésen a NEXON gondoskodik a humáninformatikai szoftverekről és digitális környezetről, valamint a szakmai gyakorlati terepről. Az oktatásba vendégelőadóként a HR-szakma több neves képviselője is bekapcsolódik.

 

Mindezek tükrében az egyetem 2022 szeptemberében – már hetedik éve – ismételten elindítja a személyügyi üzleti szervező szakirányú továbbképzését, amely mellett kiemelt hangsúlyt kap az ősszel első alkalommal meghirdetett digitális HR Business Partner képzés. Mindkét képzés online formában kerül megszervezésre, így az utazás költségeit és idejét is a tanulásra fordíthatják a hallgatók, kényelmesen, otthonukból kapcsolódhatnak be az oktatásba.

Kérdése van?

Szeretettel várjuk augusztus 23-án 17 órától az Egyetem – szintén online elérhető – nyílt napjára.
A részvétel előzetes regisztrációhoz kötött, a regisztrációs űrlapot ide kattintva lehet elérni!

 

Kodolányi-NEXON HR-képzések