Ugrás a tartalomra

Kormányrendelet a SZÉP Kártya működéséről

Májustól hatályos az új kormányrendelet a Széchenyi Pihenő Kártyáról

Új kormányrendelet jelent meg április 20-án, mely a Széchenyi Pihenő Kártya működését hivatott szabályozni. A felhasználókat és munkáltatókat is érintő újdonság szerint a SZÉP Kártya kibocsátója havi 3 százalékos díjat számolhat fel a kártyán fel nem használt pénzek után!

A májusban hatályba lépő rendelet alapján, a kártyákon fel nem használt összegeket a folyósítás évét követő 2. év májusának utolsó napja után már nem a munkáltatók részére utáljak majd vissza. A maradvány összegek ugyanis továbbra is hozzáférhetők maradnak majd, de ezek után díjfelszámolással élhetnek a szolgáltatók. A havonkénti maximum 3%-os díjat a behajtó pénzintézetek a kártyához kapcsolódó működési költségek fedezetén kívül csak marketing tevékenységre fordíthatják. A rendelet kimondja, hogy amennyiben a pénzintézetek élni kívánnak a havidíj felszámolással, a díjról és annak összegéről a kártyabirtokost két hónappal előre tájékoztatniuk kell majd.

A fent olvasható változás hátterében nem a pénzintézetek nyereségvágya áll: a kormányrendeletet fontos technikai változás tette szükségessé, melynek értelmében az egyes SZÉP Kártya szolgáltatók a munkavállalók egyenlegét fél éven belül már pénzforgalmi számlán fogják kezelni! Habár a kártyatulajdonosok továbbra sem tudnak majd az alszámlák között összeget átvezetni, valamint a kártyáról készpénzt felvenni, azonosítás után azonban internetes felületen is lehet már fizetni majd a számláról. A kártya egyenlegét emellett majd tranzakciónként és időszakonként telefonon is lekérdezhetjük majd.

Az Ön cége használja már mérhető és személyre szabott cafeteria-rendszerünket? Ismerje meg átfogó megoldásunkat a NEXONcafe képében!

Share Everywhere

Lépjünk kapcsolatba
 
Ügyfélszolgálatunk száma: +36 1 450 2210
Központi telefonszámunk: +36 1 465 5100