Első helyen áll a NEXON a BBJ bérszámfejtő cégek listáján. A HR Portál készített interjút Laczkó Erzsébet outsorce-szolgáltatások igazgatóval.
Ismét a NEXON vezeti a Budapest Business Journal (BBJ) iparági toplistáját, amely a kiszervezett bérszámfejtésből származó bevételek alapján rangsorolja az outsourcinggal foglalkozó cégeket.
A cég a koronavírus-járvány alatt is növekedni tudott. Ebben nagy szerepe van annak, hogy megoldásai jelentős mértékben támogatják a digitális létet – mondta Laczkó Erzsébet, a vállalat outsource-szolgáltatások igazgatója.
A cég kiszervezett bérszámfejtésből származó árbevétele 2,03 milliárd forint volt 2020-ban, ami a 2019-es évhez képest 7%-os bővülést jelentett, vagyis a vállalat a COVID19 járvány okozta digitalizációs hullám egyik nyertesének tekinthető. Ugyanakkor ez nem működhetne, ha a másik oldal, vagyis az ügyfelek, a HR vezetők nem lennének nyitottak erre a változásra, hangsúlyozta Laczkó Erzsébet. A rugalmas szemlélet minden szempontból kulcsfontosságú, hiszen a gazdasági és a jogszabályi környezet is igen dinamikusan változik, amelyet naprakészen lekövetni a szolgáltató és az ügyfél oldaláról is kihívást jelent. A 2021-es év pedig a 2020-ashoz hasonlóan jól alakult az igazgató tájékoztatása szerint. (A közölt adatokból is kiderül, hogy a 2021-es első félév már hozta az előző évi árbevétel felét.)
Trendek
1. Elektronikus nyomtatványok és bérjegyzék
Az elektronikus aláírással ellátott M30-as nyomtatvány és az elektronikus munkabérjegyzék felhasználása megduplázódott, valamint a HR outsourcing iránti igény is egyre erősödik, ez egyértelműen érzékelhető a piacon – mondta a szakember a jelenlegi tendenciákról. Ez utóbbi új kihívásokat is jelent kommunikációs szempontból, ugyanakkor a NEXON esetében komoly előny, hogy saját kommunikációs felülettel rendelkezik, ami GDPR tekintetében minden előírásnak megfelel, így ez a HR-megoldásokra érkező igények esetén is felhasználható. Az elektronikus aláírás óriási előnyt jelent mind az ügyfél, mind a szolgáltatói oldalon. Egy több ezer fős vállalatnál is néhány óra alatt publikálni lehet a cégszerűen aláírt nyomtatványokat az adatbiztonság maximális betartásával. Eddig ez több napos, monoton munkát jelentett.
2. Cafeteria
A cafeteria pedig egyértelműen nem halott – jegyezte meg az igazgató -, hiába temettük el öt éve, a SZÉP Kártya egyre táguló felhasználhatósága és kedvező adózása olyan cégek számára is vonzóvá tette, amelyek korábban nem adtak cafeteriát. Így van, ahol csak a SZÉP Kártyára épülve, de legalább működtetnek cafeteria rendszert.
3. Munkaidőkeret
Szintén a járvány következtében megváltozott a munkaidő-tervezés. Az utóbbi időben a gyártó vállalatok körében egyre nagyobb gondokat okozó alapanyaghiány miatt, sok cég vezetett be munkaidőkeretet. Míg korábban a négyhónapos munkaidőkeret is ritkaságszámba ment, addig ma már egyre többen gondolkodnak akár egy- illetve kétéves munkaidőkeretben is. Mindezt pedig adminisztrációban és a bérszámfejtésben is le kell követni, különös tekintettel a nagylétszámú vállalatokra. Ehhez segítséget nyújt a munkarendtervező megoldás, ami figyeli a szükséges és rendelkezésre álló munkaerőt, valamint a jogszabályi előírások betartását is.
4. KKV-s igények
Laczkó Erzsébet egy másik tendenciát is megemlített: egyre jellemzőbb, hogy kisebb cégek szervezik ki a bérszámfejtésüket, mert nem tudnak megbirkózni a gyakori jogszabályi változásokkal. Azt érzékelik, hogy az ügyfeleknek egyre intenzívebb kommunikációra, tájékoztatásra van szüksége. A sok változást mennyiségi szempontból is nagyon nehéz lekövetni, illetve sok félreértés származik az először csak kiszivárgó információk és a végleges szabályok gyakori különbözőségéből is. Ilyen például a 25 év alattiakra vonatkozó adókedvezmény, amely a közvélekedéssel ellentétben csak a 433.700 forintos, adómentes összeghatárig jár, az afölötti jövedelmek továbbra is adókötelesek. Ennek kapcsán például sok a megalapozatlan reklamáció.
Így gyakran az ilyesfajta pontos informálást is a kiszervezett bérszámfejtőnek kell magára vállalnia, amihez a jogszabályok alapos és napra kész ismerete kell, azon túl, hogy komoly kommunikációs feladat.
5. Az önkiszolgáló mobilalkalmazások hódítanak
Az applikációkra, így a HR-adminisztrációs ügyek egyszerű, papírmentes intézésére, egyre nagyobb az igény és egyre elterjedtebb a használatuk. Már mobil eszközökön is lehetőség van az e-bérjegyzékek elérésére, beosztás- és távolléttervezésre, otthoni munkavégzés igénylésére, elbírálására, jelenléti ívek vezetésére, láttamozására, vagy a személyes adatok módosítására. Ezeket az önkiszolgáló megoldásokat az outsourcing szolgáltatást igénybe vevő cégek munkavállalói is biztonságosan tudják használni a NEXON felhőszolgáltatásában. A cég outsourcing üzletága 500 vállalattal és ezen keresztül mintegy 80 ezer munkavállalóval van kapcsolatban. Így a részükről érkező igényeket, javaslatokat nem egyszer beépítik folyamataikba. Ez az együttgondolkodás, fejlesztés pedig mindkét oldal javára szolgál.
A HR informatikai támogatására is egyre nagyobb igény mutatkozik, hogy a folyamatok minél egyszerűbben tudjanak működni, akár a munkavállalók aktív k
Köszönjük a HR Portál újságírójának az interjút! Nézze meg a bérszámfejtéssel foglalkozó cégek listáját!