Egyre inkább kulcsfontosságúvá válik az üzleti sikeresség szempontjából, hogy egy szervezet mennyire képes a munkaerőpiacon megtalálni a tehetségeket, s miként tudja megtartani, ösztönözni őket - hallottuk a HR Benchmark konferencián.

A DGS GLOBAL RESEARCH és a NEXON által megrendezett I. Országos HR Benchmark Konferencia fő kérdése az volt, hogy vajon miben kell egy szervezetnek jobbnak lennie versenytársainál.

A konferencia neves szakértői és előadói mind egyetértettek abban, hogy ez az adott üzleti környezethez és szervezeti kultúrához igazodóan változik ugyan, de az eredményes szervezeti működésben egyre nagyobb szerepe lesz a tehetségmenedzsmentnek, azaz a tehetséges szakemberek megtalálásának, megtartásának és ösztönzésének.

Erre fókuszálva szervezi meg a DGS GLOBAL RESEARCH és a NEXON október 9-án a "Tehetségmenedzsment Konferencia 2008." nevű eseményt, mely a kérdéskör kapcsán a jó gyakorlatokat és a legfejlettebb technikákat tárja majd a szakmai hallgatóság elé. 

A mostani rendezvény előadói hangsúlyozták, hogy szerencsére nő a magyarországi emberieroforrás-gazdálkodás színvonala. Míg azonban a fejlett HR munkát korábban sokan a nagy multinacionális szervezetekhez kötötték, HR felmérések bizonyítják, hogy számos 50 főnél kevesebb munkavállalót foglalkoztató magyar szervezetnél - HR szakember hiányában is -  korszerű emberierőforrás-gazdálkodást folytat az első számú vezető, s tudatában van a legfrissebb HR trendeknek (pl. online toborzás, cafeteria). Mindez a versenyszféra mellett már egyre jellemzőbb a közszférára is.

Mint azt a konferenciát megnyitó Simon Gábor szociális és munkaügyi minisztériumi államtitkár is elmondta, a benchmarking tevékenység nem csupán az üzleti szektorban, de a közszférában is kiemelt fontosságú, azonban az egzakt mérések, felmérések és a különböző összehasonlítás alapú értékelések mellett a másoktól való tanulásnak is egyre nagyobb szerepe lesz a sikerben. A lényeg a mások erősségeibol, ötleteiből történő tanulás, azok továbbgondolása, s a mások által elszenvedett buktatók elkerülése.

Problémát okoz a motiválás és a bérezés

Szintén izgalmas kérdés volt, hogy a HR szakemberek mit tartanak a jelenkor legnagyobb kihívásainak. Az Országos HR Benchmark Felmérésben résztvevők válaszaiból az derült ki, hogy a fő problémát a motiválás, a megfelelő bérezés és a teljesítményértékelés jelenti.

Ez különösen azért érdekes, mert egyre több szervezet kíván áttérni a teljesítményt is figyelembe vevő fizetési csomagok kialakítására. Abban, hogy mindezt meg is tudják valósítani, mind nagyobb szerepük lesz a HR tevékenységet támogató integrált informatikai rendszereknek.

A rendezvény sikere megerősítette a két szervezőt abban, hogy a konferenciával egyfajta hagyományt teremtsenek. Így a vezetőknek és HR szakembereknek lehetőségük nyílik arra, hogy a friss szakmai tendenciákat megismerjék, s beépítve szervezetük muködésébe, sikerre vigyék azokat. Ennek megfelelően 2009. május 10-én megrendezik a II. Országos HR Benchmark Konferenciát.

Kapcsolódó webcímek: http://www.hr-trend.hu/