
A MELECS az elektronikai szerkor meghatározó szereplője. A teljes értékláncot átívelő tevékenysége a kutatás fejlesztéstől a hitelesítésen, gyártáson át a logisztikáig terjed. A Siegendorfban (EWS elektronikai gyár) és Bécsben (elektronikai kutatási és fejlesztési részleg) található ausztriai telephelyek mellett a MELECS Magyarországon (EWG elektronikai gyár, Győr), Kínában (EWW elektronikai gyár, Wuxi) és Mexikóban (EWQ elektronikai gyár, Querétaro) is működtet üzemeket, illetve az USA-ban kereskedelmi és fejlesztési irodát üzemeltet.
A MELECS EWS GmbH Magyarországi Fióktelepe immár tíz éve dolgozik együtt a NEXON-nal, aki a bérügyviteli feladatokat külső szolgáltatóként látja el. Az idei évre a papír alapú bérjegyzék e-bérjegyzékre váltása volt a kiemelt cél. A tapasztalatokról Kiss Gabriella HR-vezetőt kérdeztük.
A MELECS 2010 óta partnere a NEXON-nak. Milyen megfontolások mentén döntöttek outsourcing szolgáltatás mellett a saját bérszámfejtés helyett?
Vállalatunknál az egyik legfontosabb stratégiai kérdés dolgozóink elégedettsége. Az egyik ilyen tényező ezen a területen a pontos és időben történő bér- és juttatási elemek kifizetése. A NEXON teljesíteni tudja ezt az elvárásunkat, emellett magas színvonalú szakmai hozzáértést, anyagi felelősségvállalást, törvényi megfelelést és titoktartást biztosít részünkre. A költségek tervezhetősége mellett a HR osztály számára időt és pénzt takarít meg.
Milyen elvárásai vannak a helyi ügyvezetésnek, illetve a nemzetközi anyavállalatnak egy bérügyviteli szolgáltatóval szemben?
A törvényi megfelelés kulcstényező, az állandóan változó környezetben naprakész tudást, a jogszabályok és követelmények ismeretét várja el a központunk. Az állandó információ áramlás, a rendszeres tájékoztatás, a magas szintű szolgáltatás nyújtása, a rugalmasság, a határidőre történő munkavégzés alap elvárás egy szolgáltatótól.
Mik a tapasztalatok? Milyen az együttműködés a NEXON győri irodájával?
Nemcsak a Melecs-nél, hanem az előző munkáltatómnál is a NEXON-nal dolgoztunk, akkor is elégedettek voltunk, ezért is választottuk megint őket. A személyes kapcsolatokon túl szakmai problémákkal is mindig megkeressük egymást, egy-egy kérdéses esetnél egymást segítve járunk a dolgok végére.
Tapasztalata szerint mennyire tudják kiszolgálni a NEXON-tól kapott adatok az anyavállalat által elvártakat?
A különböző HR modulok sokrétűen biztosítják az adatok gyűjtését, lehívását, elemzését. A HR kontrolling során a NEXON által nyújtott számokkal dolgozunk, akárcsak a statisztikai- vagy adózással kapcsolatos bejelentési kötelezettségünk során.
Mennyiben könnyíti meg a HR életét az e-bérjegyzék használata?
Az e-bérjegyzék bevezetése az egyik ilyen elem, ami számunkra egy kényelmesebb munkavégzést tesz lehetővé, nem kell időt tölteni a kiosztással, egyben támogatja az otthoni munkavégzést is.
Milyen tanulságokkal szolgát az e-bérjegyzék bevezetése?
Bevezetéskor a legfőbb aggodalmunk az volt, hogy mi lesz azokkal, akiknek nincs e-mailjük. Szerencsére a dolgozóink 99%-a rendelkezik e-maillel, így gyorsan és egyszerűen be tudtuk vezetni ezt a változást. A kiszolgáló felülete egyszerű, könnyen értelmezhető, biztonságos, egy helyen, elektronikus úton rendelkezésre áll minden egyes hónap bérjegyzéke, ezért könnyen visszakereshető bármilyen adat. Végső soron a HR-es előnyökön túl a munkavállalói elégedettséget is növelte az alkalmazása.
Terveznek-e további bővítéseket a munkaidő-nyilvántartás és HR-feladatok/folyamatok szoftveres támogatása terén?
Igen, szeretnénk a közeljövőben bevezetni a NEXON/time munkaidőnyilvántartó rendszer felhő alapú (SaaS) szolgáltatást. A NEXON4 alkalmazásával a HR adminisztratív jellegű munkája egy üzleti támogatás típusú tevékenységbe váltana át. Előnyei tehát nemcsak a HR-en, hanem a vállalat minden területén megjelennének, a felhasználói szerepkörök kibővülnének, hatékonyabbá téve ezzel a tervezést, az elemzéseket, támogatva a döntéseket.