A magyar tulajdonú Maus Kft. 1991-ben kezdte meg működését. A vállalat alaptevékenysége a hűtött élelmiszerek nagykereskedelme, ezen belül húsok, húskészítmények, tejek, tejtermékek és mirelitáruk széles választékával látja el partnereit.
A cégcsoport több mint 250 gyártóval és forgalmazóval dolgozik annak érdekében, hogy minden megrendelői igénynek való megfeleljen. A két legnagyobb telephelyen, Szegeden és Békéscsabán, valamint kisebb telephelyein Csongrád-Csanád, Békés és Bács-Kiskun megyében több mint 230 embernek biztosít munkalehetőséget. Kapcsolatuk a NEXON-nal közel 20 éves, a bérügyviteli feladatokat bízták ránk külső szolgáltatóként. Az idei évre a papír alapú bérjegyzék e-bérjegyzékre váltása és egy új gazdasági egység bevezetése volt a cél.  A tapasztalatokról Forró Krisztina HR-vezetőt kérdeztük.

A Maus Kft. 2002 óta partnere a NEXON-nak. Milyen megfontolások mentén döntöttek outsourcing szolgáltatás mellett a saját bérszámfejtés helyett?
2002-ben a munkavállalói létszám jelentős megemelkedése szervezetfejlesztést, drasztikus változásokat tett szükségessé. Ekkor jött létre a HR–osztály, a kereskedelmi-osztály és az üzletfejlesztés; én is ekkor csatlakoztam a céghez. A bővítések következtében a munkavállalói létszám rövid idő alatt 50 százalékkal nőtt, 80 főről 120 főre, ami többek között egy, az eddiginél sokkal precízebb, megbízhatóbb bérszámfejtést követelt.  A szervezetfejlesztés hozadékaként műszakokat vezettünk be, a beosztásokat ki kellett alakítanunk, kezelnünk kellett a hétvégi munkavégzést, üzemanyagelszámolást, valamint    kidolgoztunk egy új javadalmazási/jutalmazási rendszert. Mindez túlnőtt a bérszámfejtési feladatokon és

  a legszélesebb funkciókkal rendelkező HR-szolgáltatót kerestünk, melynek jövőbe mutató, innovatív megoldásai minden igényt képesek kiszolgálni. Így esett a NEXON-ra a választásunk. 

Mondhatni a NEXON partnerségünk az én itteni pályafutásommal egyidős.

 

Milyen elvárásaik vannak egy bérügyviteli szolgáltatóval szemben?
Cél volt olyan megbízható HR-szolgáltató választása, amely mindenre kiterjedő szolgáltatásportfólióval rendelkezik és úttörő a HR-informatika terén. Célunk teljesült, immár 19 éve maximálisan elégedettek vagyunk. Az én felelősségem, hogy valós adatokat adjunk át a NEXON-nak, onnan már minden az ő dolguk. Megnyugtató a tény, hogy jó kezekben van a bérszámfejtés, hiba nélkül.  

   A jogszabályváltozások gyorsan lekövetésre kerülnek és mindenre van megoldása a NEXON-nak.

A NEXON győri regionális irodával állnak kapcsolatban. Mik a tapasztalatok? Milyen az együttműködés a győri irodával?

Az együttműködés kezdetekor a kecskeméti irodával álltunk kapcsolatban, majd egy átszervezés óta a győri regionális irodához tartozunk. A pandémia idejére különösen érvényes, de az eddigiekben is ezt tapasztaltuk a közös munka folyamán: 

    gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy helyileg hol vannak a NEXON munkatársai, hiszen minden elektronikusan, pontosan, biztonságosan, garanciával, lekövethetően történik!  

Mindig rendelkezésünkre áll egy mély szaktudású nexonos ügyintéző. Hosszú partnerségünk alatt természetesen voltak személyi változások, úgy gondolom, hogy ez természetes és fontos tapasztalás, hogy mi ügyféloldalról a változást nem érzékeltük, az átadás mindig rendben ment, soha nem volt fennakadás.

Az éves NEXON Konferenciákon az utóbbi években rendszeresen részt veszek, minden alkalommal emlékezetes a helyszín és a szakmai téma is. A szakmai tudás mélyítése mellett ezen események informális alkalmat nyújtanak a nexonos képviselőkkel, munkatársakkal való személyes találkozásra.

 

Egy új gazdasági egységet hoztak létre nemrégiben, és 2020 októberében volt az első éles számfejtés. Mennyire érezte gördülékenynek a bevezetést?

Hiba, komplikáció nélkül történt a bevezetés. Novemberben volt az első nexonos bérszámfejtés, 2021. januártól pedig újabb gazdasági egység kerül bekapcsolásra.

 

Mostanában kerül bevezetésre a NEXON_PORT vezetői és dolgozói önkiszolgáló rendszer és az e-bérjegyzék. Mit jelent mindez a HR napi munkája során?

Az új gazdasági egységünk első bérszámfejtése lezárult, ezután jött a következő feladat és a decemberi bérjegyzékek már elektronikus úton kerülnek a munkavállalóinkhoz. Ez egy időtakarékos, gyors, egyszerű biztonságos és trendi megoldás. Az e-bérjegyzék által (pl., borítékolással töltött idő) felszabadult idő más HR- feladatokra fordítható. A korábbi borítékolás, papírhasználat leváltása következtében nem utolsó sorban a környezetet is kíméljük az e-bérjegyzék használatával, mely úgy gondolom, hogy egy fontos érték mind a munkáltatónak, mind a munkavállalóknak.

 

Terveznek esetleg bővítéseket a munkaidő-nyilvántartás és HR-feladatok/folyamatok szoftveres támogatása terén?

A pandémiás helyzet miatt jelenleg nem, kivárunk, és a helyzet változásával mi is újratervezünk, ekkor ambiciózus bővítési terveink között szerepelni fognak HR-informatikai fejlesztések is.