Ugrás a tartalomra

Integrált humánügyviteli rendszer a Güntner-Tata Kft.-nél

Pintér Judit HR-vezető, Güntner-Tata Kft.

A Güntner-Tata Kft.-t 1990-ben alapította a Hans Güntner GmbH és a Tata Hűtőtechnika Kft., Tatán. 1990 és 2008 között a gyártóterület 2000 m²-ről 33.000 m²-re bővült, az adminisztrációs és termelési területen dolgozók száma pedig az évek alatt a 20-szorosára, a mai 950-re nőtt. Ennek a dinamikus fejlődésnek az eredményeképpen a gyár az utóbbi években a Güntner csoport legnagyobb gyártóüzemévé vált. A cégcsoport által használt korábbi integrált HR-rendszer nem az elvárásoknak megfelelően működött, így váltottak.

A NEXON integrált HR-rendszerének bevezetésével cél a bér- és munkaügyi adminisztráció nagy mértékű automatizálása volt Interjú Pintér Judit HR-vezetővel.

 

Milyen szempontok alapján döntöttek a NEXON integrált HR- rendszerének bevezetése mellett?

 

2019 januárjában vezettük be a NEXON rendszerét, azóta használjuk.

Egy korábbi, integrált rendszert 3 éve vezettünk be cégcsoport szinten, számos hiányossággal szembesültünk, így a váltás mellett döntöttünk. Természetesen ütős érvekre volt szükség tulajdonosi kör felé; a NEXON mellett szólt, hogy a NEXON rendszerével többek között teljesül tervezhetőség, hiszen a kapacitás tervezését is tudja a szoftver. Hatékony integrált rendszert kerestünk, mely olyan elemeket tartalmaz, mint pl. időnyilvántartás, a tervezehetőség, önkiszolgáló felületek, amelyek mind megkönnyítik a hétköznapjaink működését, hiszen több, mint 10 féle munkarendünk van.

A döntés előtt piackutatás zajlott, valamint megnéztünk, felkerestünk néhány referencia céget is.

 

Hány fő humánügyviteli feladatait látják el a NEXON segítségével?

 

Közel 1600 fő humánügyviteli feladatait látjuk el a NEXON rendszerével.  A dolgozók 70 százaléka kék galléros, 30 százaléka fehér galléros munkavállaló.  Az önkiszolgáló rendszert, a NEXON_PORT-ot, nagyon szeretik, mindenki tudja kezelni a saját adatait, illetve a vezetők is rálátnak a beosztottak adataira, nem kell a HR osztálynak folyamatosan riportálni, hanem ez egy önálló felhasználóbarát, egyszerűen kezelhető rendszer, melyet mindenki saját maga tud működtetni.

A NEXON_PORT megkönnyíti a HR osztály munkáját, leegyszerűsíti a HR folyamatokat.

A webes, interaktív kommunikációt támogató megoldás használatával a vállalat minden munkatársa bevonható a HR-rel kapcsolatos folyamatokba. Gyakorlatilag megvalósul a korlátlan kommunikáció, azonnal tudunk reagálni az igényekre.

 

Hogy zajlott a bevezetés? Milyen előnyöket biztosít a NEXON rendszere a korábban Önök által használt programokhoz képest?

Ez nem az első humánügyviteli rendszerünk, így a bevezetés részünkről is tapasztalt munkatársakkal zajlott, flottul, gördülékenyen, problémamentesen ment. Ha voltak kérdéseink, a NEXON szakértői támogatásával ezek hamar tisztázásra kerültek.  

A korábban említett előnyök mellett még kiemelném a törvényi megfelelést, a folyamatos jogszabálykövetést, hiszen a szabályozást naprakészen leköveti a NEXON, így keretet biztosítva a működésünkhöz.

 

Milyen visszajelzéseket kaptak a munkavállalóktól? Milyen pozitív visszajelzésekről tud beszámolni akár a rendszerrel dolgozók, akár a munkavállalók részéről?

A NEXON bevezetésekor kijelöltünk egy pilot csapatot, először az ő tapasztalataikra alapoztunk.

Ők nagyon szeretik, szívesen, könnyen használják az intuitív felületeket.

Jelenleg zömében a fehér galléros kollégák használják a rendszert, terveink között van többek között a kék galléros munkatársaink részére is felhasználói szintű elérés, terminálok kialakítása, most  csoportvezetői szinten használják a rendszert.  

Lépjünk kapcsolatba
 
Ügyfélszolgálatunk száma: +36 1 450 2210
Központi telefonszámunk: +36 1 465 5100