NEXON referencia Haraszti Annamária

A Veszprémi Főegyházmegye a tizenkét magyarországi római katolikus egyházmegye egyike. A veszprémi püspökség a magyar egyházszervezés korai időszakában, 1000 körül jött létre, egyike a Szent István által alapított 10 egyházmegyének, Magyarország első püspöksége. 
Jelenleg a főegyházmegye működési területén közel 180 plébánia található.  
Ezen kívül egyházmegyei fenntartású főiskola és középiskola működik Veszprémben, alapfokú oktatási intézmények az egyházmegye nagyobb városaiban (Ajkán, Keszthelyen, Pápán, Tapolcán, Várpalotán, Veszprémben), óvoda pedig két településen, Veszprémben és Pápán. Az érsekség szociális intézményeket tart fenn Hévízen és Veszprémben. Kulturális intézményei közül alapítási sorrendben az Érseki Levéltárat, az Érseki Könyvtárat, a Főegyházmegyei Gyűjteményt és a Szaléziánum Érsekségi Turisztikai Központot kell megemlíteni.
 

A főegyházmegye és valamennyi önállóan gazdálkodó intézménye bér-és humánügyviteli feladatainak ellátására a NEXON HR-szoftverét választották. Haraszti Annamária kontrollert kérdeztük a tapasztalatokról.

Haraszti Annamária: Az előző év (2020) derekán született meg a döntés, hogy a korábbi bérszámfejtő program helyett másikat választunk, mert egyre több nehézségbe ütköztünk elsősorban az adatszolgáltatás és a vezetői információs rendszer kiszolgálása terén. 

Fontos szempont volt a programváltásban az az igény is, hogy valamennyi intézményben egységesen ugyanazokkal a feltételekkel és rendszerekkel történjen a bér- és munkaügyi adatok feldolgozása, így összemérhető és átlátható információk álljanak a főegyházmegye döntéshozói rendelkezésére.

Az egyedileg összeállítható listák, lekérdezések elkészítése nagy könnyebbséget jelent különösen az intézmények számára, akik ezentúl a főegyházmegye Gazdasági Hivatalától kapják meg a kívánt kimutatásokat, az adóbevallásokat és statisztikákat.

A projekt során a NEXON_PORT munkavállalói és vezetői önkiszolgáló rendszert szintén bevezettük. Kezdetben tapasztaltunk némi bizalmatlanságot a munkavállalók körében, különösen az idősebb korosztály ragaszkodik jobban a papír alapú megoldásokhoz, de

egyre nagyobb népszerűségnek örvend a dolgozók körében az elektronikus bérjegyzék.

Mivel még a bevezetéshez közeli betanulás fázisában vagyunk, nem használjuk ki teljeskörűen a megoldásban rejlő lehetőségeket, de idővel ez a helyzet nyilván változik.

Összefoglalva a NEXONbér és NEXON_PORT szoftverek bevezetésével naprakész adatokat kapunk, az igény szerinti vezetői információk gyorsabban biztosíthatók, valamint a bérköltség felosztásának kialakítása és az önkiszolgáló rendszerben rejlő adminisztrációt csökkentő lehetőségek is segítik munkánkat.

Befejezésül szeretném kiemelni, hogy a NEXON Kft. projektben résztvevő munkatársaiban nagyon segítőkész, szakmailag jól felkészült csapatot ismerhettünk meg, akik az egész projekt során támogatóan álltak mellettünk, minden kérdésünkre, problémánkra türelmesen és korrekt módon időben reagáltak. Mindent összevetve elmondhatjuk, hogy sikeres bevezetésen vagyunk túl.